laupäev, 10. oktoober 2009

Ühisrinne: Viru Turundus :)

Tahan teile rääkida ühest vahvast asjast- nimelt... Ida-Viru omavalitsused ja turismikorraldajad sõlmisid koostööleppe, et palgata maakonna turismispetsialist, teha ühist müügitööd ja murda visalt kaduvaid müüte.
Kasutades kohaliku ajalehe "Põhjarannik" sõnu, siis:
.
"
Aasta turismiuuendajaks valitud Narva muuseumi direktor Andres Toode ütles, et Ida-Virumaal ei ole turism kunagi olnud sellises positsioonis nagu näiteks Pärnus ning see sunnib siinseid inimesi rohkem vaeva nägema. "Mulle tundub, et tänu vaevanägemisele oleme tõenäoliselt koostöö valdkonnas jõudnud kaugemale kui ükskõik milline teine maakond."
.
Ida-Viru ettevõtluskeskuse vanemkonsultant Kadri Jalonen hindas 29 osapoolega koostöölepet kui uue lehekülje pööramist maakonna turismikorralduses. "Eesmärk on üheskoos palgata tööle maakondlik turismikoordinaator, kelle ülesanne on koordineerida ühist turundus- ja müügitööd," selgitas ta, nimetades tegevustena ühiste pakettide ja maakonna reklaami väljatöötamist.

.
Saka Cliff Hotel & Spa direktori Terje Bürklandi sõnul on talle algusest peale selge olnud, et ainult Saka müümisest on vähe. "Pean aitama müüa tervet Ida-Virumaad ja neid teisi väärtusi, mis siin on, et inimene tuleks ka teinekord tagasi."

.
Jõhvi kontserdimaja direktori Piia Tamme sõnul tuleks ühiselt murda müüte, mis on maakonna kohta jätkuvalt levinud, alates sellest, et Ida-Virumaa asub kaugel ja seal suurt midagi ei toimu, ning lõpetades hirmuga, et tänaval kõndides saab aidsi või et auto parkimine ööseks hotelli juurde on ebaturvaline. "Kõik me soovime, et see arusaam muutuks."
.
Meresuu tegevjuht Tarmo Bachmann lisas, et kindlasti on selliseid kliente, kes tulevad ainult ühe koha või vaatamisväärsuse pärast, aga väga paljud eestimaalased on siinkandis esimest korda ning ühe reisiga tahetakse rohkem näha ja kogeda. "Ja meie ülesanne on pakkuda neile tervikut, kus on nii kultuuri, sporti, vaatamisväärsusi, ajalugu kui võrratut loodust."
.
Ida-Viru ettevõtluskeskuse juhataja Pille Sööt märkis, et kuigi mõningad eelarvamused on visad kaduma, on maakonna maine viimase kümne aasta jooksul siiski oluliselt paranenud.
.
"Kui turismiettevõte läheb ennast reklaamima, siis ta peab alustama sellest, mis on Eesti, mis on Ida-Virumaa. Kui kõik seda eraldi teevad, on see neile kulukas. Et mainet parandada, on vaja nii omavalitsuste kui turismiteenuse pakkujate ja ettevõtete ühist panust, siis on see palju mõjusam ja hoiab kokku ressursse." Ühiselt tegutsedes on selleks võimalik ka Euroopa Liidu fondidest raha taotleda".
.
Jõhvi vallavanem Tauno Võhmar märkis, et ka maakonna omavalitsustel on selge huvi tuua siia rohkem külastajaid, sest see säilitab ja annab juurde töökohti paljudes valdkondades. "Jõhvi üksi pole külastajale piisavalt atraktiivne, maakond tervikuna aga küll."

.
Sellise kõva asjaga saime siin hakkama :)
.

IDA- VIRUMAA: lähemal kui arvad ja lahedam kui tundub!

Kommentaare ei ole: